the Butterfly Effect

"change one thing, change everything..."

Nuvele sub ecstasy

Astazi am citit o uimitoare carte semnata Frederic Beigbeder, nu prima optiune scrisa de el dar singura disponibila la biblioteca zilele trecute, "Nuvele sub ecstasy". Trebuie sa recunosc ca recomandarea facuta de unul din amicii mei nu a fost deloc inflorita, asa incat am reusit sa nu ma desprind de cartea cu pricina pana cand nu am terminat-o. E cu siguranta unul din autorii ale carui randuri iti marcheaza usor existenta sau, cel care te surprinde cu franchetea gandurilor sale asternute in stare latenta, neslefuita. Bineinteles, urmeaza o alta carte semnata Frederic Beigbeder insa, pana atunci, am selectat cateva pasaje din colectia de nuvele scrise sub efectul MDMA:

"[...]De ce imi umezesc mana in mana ta? De ce genunchii tai trezesc in mine dorinta sa inventez verbe tranzitive? Si de fapt cat e ceasul? Care ti-e numele? Vrei sa te mariti cu mine? Poti sa-mi spui unde ne aflam in acest moment? Ce-i acel ceva pe care l-ai pus pe limba ta si pe a mea?[...]" (Spleen la aeroportul Roissy-Charles-de-Gaulle)

"[...] O seara, ca si o viata, nu-i reusita decat daca a inceput prost. Sa pleci : iata doua cuvinte mult prea rar puse in aplicare. Nu trebuie sa mai visam cuvinte, trebuie as le traim. [...] Sa iubesti sau sa te prefaci ca iubesti, unde este diferenta, din moment ce reusesti sa te inseli pe tine insuti?" (Un text demodat)

"In aceasta dimineata s-a facut ziua. Vreau sa spun ca s-a facut cu adevarat ziua, caci inainte era numai pe jumatate ziua. Va asigur ca ai o ciudata impresie cand vezi o zi cu adevarat deplina."(Ziua cand le-am placut fetelor)

"Si am visat, am visat o lume plina de culori vii si de fete cu gropite bronzate; melodii din copilarie rasunau in urechile mele amortite; ploua cu soare. Am visat ca mergeam spre tine si ac tu ma luai de mana. Am visat ca inima mea rosea, ca alergam printr-o padure de nuferi si ca pasarile infloreau. Am visat iubirea si am iubit acel vis." (Ganduri negre dupa petrecere)

"[...] Voiam sa sufere toata viata ei, sa-mi certifice iubirea ei absoluta in fiecare secunda si pana la moarte. Iata de ec am parasit-o. Si iata de ce nu m-a mai vazut niciodata. Cu fiecare zi care trece, suferim tot mai mult, gandindu-ne unul al celalalt. De multi si multi ani, plangem amandoi. Dar ea stie, ca si mine, ca nu poate fi altfel. Cea mai frumoasa dovada de dragoste este pentru noi aceea de a nu ne mai vedea niciodata." (Nuvela cea mai dezgustatoare din aceasta carte)

" Anumite persoane nu au dreptul sa iasa din viata noastra, nu cand tocmai le-am sedus, nu cand am dansat cu ele pe slow-ul Moon River de Audrey Hepburn, nu cand te-ai intalnit pe luna plina intr-o piscina luminata cu lumanari." (Prima nuvela din "Easy Reading")

"Barbatul poate ca nu este facut sa fie singur, dar el este totusi - chiar si atunci cand este casatorit, barbatul este singur si abandonat pe o planeta care goneste in vidul intersideral cu o viteza de 29, 79 kilometri pe secunda. Barbatul se naste, alearga, se grabeste sa traiasca, citeste carti, se duce al cinema, sufera, isi ia micul dejun, moare. Uneori, in acest rastimp, poate sa i se para ca nu-i facut pentru eternul celibat. Atunci risca sa se indragosteasca, adica sa o minta pe o tanara femeie si totodata pe sine insusi." (Singuratatea in mai multi)

That's it! Recomand si eu cu caldura acest autor.

Lotta love, M.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu