the Butterfly Effect

"change one thing, change everything..."

Estetica uratului

N-am sa vorbesc despre opera lui Tudor Arghezi, despre "Flori de mucegai", "Testament" sau chiar "Blesteme". Gandul la acest tip de exprimare a realitatii depaseste ”estetica poeziei scoasa din detritusuri verbale”. Incerc totusi zilnic sa inteleg degradarea continua la care asist. Cand? sau mai exact unde?, in spatiu si-n timp, setul minim de valori si principii s-a pierdut in societati decadente, in prioritati seci, vise artificiale si actiuni care pun in balanta moralitatea, spiritul civic, integritatea.

Nu-mi amintesc sa fi asistat in trecut la un haos mai mare decat cel prezent. Nu-mi amintesc ignoranta, superficialitatea, mizeria promovata pe toate strazile, pitsiponceala, cocalarismul, scandalul, grotescul, iresponsabilitatea, drama ieftina, depravarea, umilinta, cercul de vicii care sugruma orice urma de umanitate, chiar si una damnata, lipsita de etica. E un cadru in care mi-e aproape imposibil sa ma gandesc la un viitor. Nu cel putin unul bun. Asist constant la o pervertire si mainile-mi sunt legate. Nicio incercare de a respinge efectele unei lumi bolnave nu imi ofera siguranta ca maine, caderea in pacatul lumilor de ieri se va opri. 

***

Azi sunt pentru Cioran:

O civilizaţie începe să decadă în momentul în care viaţa devine unica ei obsesie.

Sunt experienţe cărora nu le mai poţi supravieţui. După ele, simţi cum orice ai face nu mai poate avea nici o semnificaţie. Căci după ce ai atins limitele vieţii, dupa ce ai trăit cu exasperare tot ceea ce oferă acele margini periculoase, gestul zilnic şi aspiraţia obişnuită îşi pierd orice farmec şi orice seducţie.

Dacă mă zbat în continuare, e fiindcă, în taină, sunt încredinţat că faptul de a avea conştiinţa propriei decăderi mă împiedică să fiu un decăzut. Decăzutul care se judecă pe sine încetează să fie decăzut. Într-atât, conştiinţa pe care o avem despre starea noastră ne face stăpâni asupra ei.

Spiritul descoperă Identitatea; sufletul, Plictisul; trupul, Lenea. Este unul şi acelaşi principiu de invariabilitate, diferit exprimat sub cele trei forme ale căscatului universal. Acelaşi spirit descoperă Contradicţia; acelaşi suflet, Delirul; acelaşi trup, Frenezia, şi asta pentru a zămisli noi irealităţi, pentru a se sustrage unui univers prea asemănător.

Lotta love, M.

1 comentarii:

geanialitatea ta n-are limite
:X:X:X:X

 

Trimiteți un comentariu