the Butterfly Effect

"change one thing, change everything..."

Din urma

Ciudata luna iulie, si plina si calda, sufocanta! Mi-am dus zilele intr-un stil aparte, caracteristic verilor tarzii, cand scapi de sesiuni si examene si stress, cand uiti sa mai intri in casa, cand te trezesti tarziu, prea tarziu sa mai numesti "dimineata" momentul cand deschizi ochii. Incep sa-mi displaca zilele fara rost, desi tanjeam dupa ele acum ceva timp.

Am citit, in sfarsit, "Dragostea dureaza trei ani" a lui Frederic Beigbeder. Inca nu stiu sa definesc sentimentele care m-au incercat citind povestea unui barbat care sacrifica, cu mult curaj, o iubire consumata, in favoarea uneia relative. L-am judecat pe Marc Marronier. L-am criticat, l-am contrazis, l-am invinuit, l-am inteles si in final l-am apreciat. Adevarul lui, nu acela cum ca dragostea ar dura trei ani, ci adevarul existentei complicate dupa care toti ravnim, povestea care sa iasa din tipare, sa coboare din cliseu, dragostea care sa se reinventeze in fiecare zi, m-a marcat. Stilul lui cinic, realist si foarte pamantesc de a pune punctul pe "i" ofera multe raspunsuri. Mi-a placut cartea, multumesc Mircea pentru recomandare, o recomand si eu. Intre timp cateva citate:

"Pentru a ramane indragostit, e nevoie ca in fiecare din noi sa existe o particica de insesizabil. Trebuie sa refuzi platitudinea, ceea ce nu inseamna sa nascocesti tresariri artificiale si cretine, ci sa stii sa fii uimit in fata miracolului fiecarei zile. Sa fii generos si simplu."

"Am invatat, mai ales, ca, pentru a fi fericit, trebuie sa fi fost foarte nefericit. Fara ucenicia durerii, fericirea nu este solida. Dragostea care dureaza trei ani e aia care nu a urcat pe munti si nici nu a ajuns in prapastii, aia care iti cade mura-n gura. Dragostea nu dureaza decat daca fiecare ii cunoaste pretul si e mai bine sa-l platesti dinainte, altfel risti sa platesti nota ulterior."

"Ni se spune deseori ca, dupa o vreme, pasiunea se transforma in "altceva", mai puternic si mai frumos. Ca acest "altceva" este Dragoste cu "D" mare, un sentiment, cu siguranta, mai putin excitant, dar, totodata, mai putin imatur. As vrea sa fiu foarte clar: acest altceva ma calca pe nervi si, daca asta e Dragostea, atunci le-o las puturosilor, descurajatilor, oamenilor "copti" care se balacesc in confortul lor sentimental. In ceea ce ma priveste, dragostea are un "d" mic, dar elanuri mari; nu dureaza ea prea mult, dar cel putin cand este aici, se simte. "Altceva-ul" ala al lor, in care ar vrea ei sa transforme dragostea, pare a fi o teorie inventata pentru mica lor satisfactie, pentru a se autolinisti trambitand ca altceva mai bun nu exista."

“Să iubesti pe cineva care te iubeste, este narcisism. Să iubesti pe cineva care nu te iubeste , asta da, e dragoste.”

“Dragostea durează cât trebuie să dureze. Dar dacă vrei să dureze, trebuie să te obisnuiesti cu gândul că o să te plictisesti ca la carte. Trebuie să-ti găsesti persoana cu care să ai chef să-ti împarti lehamitea. De vreme ce pasiune eternă nu există, măcar să căutăm o plictiseală agreabilă.”

Mi-am propus ca in ultima luna shumpic sa profit din plin de oamenii care-mi sunt dragi, de locuri, de lucruri. Am facut un pact cu Cristi asa ca n-am sa mai pomenesc de momentul plecarii insa trebuie cumva, sa ma impac cu ideea ca un an de zile imi vor lipsi multe. Nu-i panica, vorba lui [:*], toate se aranjeaza in timp. Sunt convinsa de asta!

Lotta love,M.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu